028-33230360
ایران - قزوین - خیابان فردوسی جنوبی روبروی مجتمع آبادگران - طبقه فوقانی داروخانه صالح
دکتر هدیه ثقفی / بیماری های زنان / بهترین جراح لاپاراسکوپی در قزوین
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

بهترین جراح لاپاراسکوپی در قزوین

جراحی لاپاراسکوپی یکی از جراحی‌های درمانی کم تهاجمی است که نسبت به جراحی‌های باز شکمی دارای مزایای بسیار زیادی است. این جراحی اغلب از طرف افرادی درخواست می‌شود که بر اساس دلایل متعدد دچار بیماری‌های ناحیه ی رحم و تخمدان و اعضای داخلی بدن شده اند. در جراحی‌های شکمی، برش‌های بزرگ در حدود 12 سانتی متر ایجاد می‌شود و حفره شکم به صورت عمودی باز می‌شود که طبیعتا احتمال بروز عفونت، خونریزی و اسکار را افزایش می‌دهد و درد بیشتری خواهد داشت.

برای به حداقل رساندن آسیب‌های فوق، اغلب به تشخیص پزشک، جراحی لاپاراسکوپی انجام می‌شود که در این نوع جراحی، برش‌های کوچکتری ایجاد می‌شود و نقاهت بیماران تا حد چشمگیری سریع و آسان می‌شود. جراحی لاپاراسکوپی دارای مزایا و ویژگی‌هایی است که این روش را نسبت به روش‌های مشابه پرطرفدارتر کرده است.

ما در این مقاله به شیوه جراحی لاپاراسکوپی، موارد استفاده از تکنیک جراحی لاپاراسکوپی، مزایای جراحی لاپاراسکوپی و عوارض احتمالی آن و بهترین جراح لاپاراسکوپی در قزوین خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیوه جراحی لاپاراسکوپی

جراحی لاپاراسکوپی روش نوینی از جراحی های شکمی و لگنی است که از بسیار ساده تر از جراحی‌هایی با نتیجه ی مشابه است و در مقایسه با لاپاراتومی دارای عوارض کمتری می‌باشد. در جراحی لاپاراتومی، جراح برای باز کردن عمودی حفره شکمی، برش‌های وسیعی روی شکم بیمار ایجاد می‌کند و جراحی نهایتا با عوارض زیادی همراه می‌شود. در روش لاپاروسکوپی، پزشک تنها چند برش کوچک در قسمت‌های مختلف شکم ایجاد می‌کند و معمولا به صورت سرپایی انجام می‌شود.

جراحی لاپاراسکوپی اغلب با بیهوشی عمومی از طریق یک سرم داخل وریدی انجام می‌شود و بیمار در طول جراحی خواب است. در برخی موارد که بیمار شرایط لازم برای بیهوشی را ندارد، طبق تشخیص پزشک تحت بی حسی موضعی با بی حس شدن قسمتی از بدن به صورت بیدار و بدون حس کردن درد تحت جراحی قرار می‌گیرد.

 جراح پس از ایجاد 2 الی 5 شکاف‌ به طول 2 تا 4 سانتی متر در بخش‌های مختلف شکم، لوله ای به نام لاپاراسکوپ را از طریق این شکاف‌ها وارد بدن می‌کند. دوربین و نور موجود در لاپاراسکوپ، امکان مشاهده ی زنده ی اجزای داخلی را بر روی مانیتور برای جراح فراهم می‌سازد. برای مشاهده ی بهتر اندام‌های داخلی، اغلب پیش از ورود لاپاراسکوپ، حفره ی شکمی با ورود لوله ای به نام کانولا و با گاز کربن دی اکسید متورم می‌گردد. پس از انجام جراحی فوق، گاز کربن دی اکسید از بدن بیمار تخلیه شده شده و شکاف‌های فوق توسط بخیه بسته می‌شود.

موارد استفاده از تکنیک جراحی لاپاراسکوپی

در برخی موارد، امکان استفاده از تکنیک جراحی لاپاراسکوپی بر اساس تشخیص پزشک فراهم است و بیمار بدون نیاز به قرار گرفتن در شرایط جراحی باز، می‌تواند به درمان مشکل خود بپردازد. موارد استفاده از تکنیک جراحی لاپاراسکوپی عبارتست از:

  • وجود مشکلاتی در رحم و تخمدان
  • پیوند و برداشتن کلیه
  • بستن لوله های رحمی
  • بررسی اعضای داخلی بیمار به منظور مشاهده ی تومور در شکم، کبد و پانکراس
  • بررسی منبع درد در اعضای داخلی نظیر شکم
  • حذف یا بهبود عملکرد سیستم ادراری شامل مثانه، میزنای یا حالب و کلیه ها
  • حذف یا بهبود عملکرد اندام های تولید مثل زنان شامل رحم و لوله های فالوپی
  • جراحی های کاهش وزن نظیر اسلیو یا بای پس معده
  • حذف و خارج کردن اندام های بیمار از بدن مانند کیسه صفرا یا آپاندیس
  • از بین بردن بافت زخم
  • شناسایی و بهبود منبع خونریزی داخلی

مزایای جراحی لاپاراسکوپی

جراحی لاپاراسکوپی دارای مزایای بسیار زیادی در مقابل سایر روش‌های جراحی نظیر جراحی باز است. یکی از عمده‌ترین و واضح‌ترین مزایای این تکنیک جراحی، کم بودن و کوچک بودن برش‌های صورت گرفته در بدن بیمار است. طبیعتا به هر میزان که این برش‌ها کمتر و کوچکتر باشد احتمال عفونت و خونریزی زخم کاهش می‌یابد و طبیعتا بیمار به دلیل کاهش میزان درد و چسبندگی، دوره ی نقاهت آسان تری را تجربه خواهد نمود.

 به سبب کاهش میزان درد، هزینه‌های بیمار در خرید مسکن نیز کاهش خواهد یافت. کاهش میزان اسکار در بدن نیز از دیگر مزایای جراحی لاپاراسکوپی است. از سویی به دلیل وضوح بالای دوربین لاپاراسکوپ، دقت در عمل پزشک به میزان بسیار بالایی افزایش می‌یابد و دریافت نتیجه ی موفقیت آمیز با احتمال بالایی مواجه می‌گردد.

احتمال مواجهه با فتق در این روش از جراحی‌ها بسیار کم است و بهبودی سریع‌تر و آسان‌تر رخ می‌دهد و بیمار سریع‌تر از بیمارستان ترخیص می‌شود و در مدت زمان کوتاه‌تری به انجام فعالیت‌های سبک و روزمره ی خود مشغول می‌شود.

عوارض احتمالی جراحی لاپاراسکوپی

جراحی لاپاراسکوپی همانند همه ی جراحی‌ها ممکن است عوارض احتمالی به دنبال داشته باشد. احتمال بروز تمامی این عوارض‌ها بر اثر عدم تخصص و تجربه ی کافی پزشک، شرایط خاص بیمار و عدم انجام برخی مراقبت‌های توصیه شده پیش و پس از جراحی لاپاراسکوپی از سوی بیمار است. اغلب عوارضی که از سوی بیماران گزارش شده موارد فوق است:

  • لخته شدن خون
  • بروز عفونت‌های داخلی در اندام‌ها جراحی
  •  آلرژی به داروی بی حسی و بیهوشی
  • خونریزی و آسیب‌ به عروق خونی
  • آسیب به اعصاب داخلی
  • آسیب به دیگر اعضای بدن همچون مثانه، روده و کبد
  • مشکلات ادراری
  • آسیب به سایر ساختارهای لگن مانند مثانه، حالب، روده و عروق خونی
  • سرگیجه
  • احتمال به جای ماندن اسکار

 بهترین جراح لاپاراسکوپی در قزوین

طبیعتا داشتن مدرک و مجوز، مهارت و تخصص در انجام جراحی لاپاراسکوپی تا حد چشمگیری نتیجه ی آن را بهبود می‌بخشد و احتمال بروز تمامی عوارض ذکر شده را کاهش می‌دهد. تجربه ی کافی جراح ضمانتی بر موفقیت‌آمیز بودن جراحی است. ارائه خدمت در مراکز بهداشتی و درمانی معتبر با قابلیت دسترسی آسان و سریع از دیگر ویژگی‌های بهترین جراح لاپاراسکوپی است.

یک جراح خوب باید به بیمار حس آرامش القا کند و به طور صحیح و شفاف پاسخگوی سوالات و ابهامات موجود از سوی بیمار باشد. همچنین می‌بایست پیش از جراحی تمامی سوابق پزشکی و سلامت شما بررسی شود و عوارض احتمالی بر اساس شرایط بیمار به طور صادقانه در اختیار او قرار گیرد.

 دکتر هدیه ثقفی، متخصص زنان و زایمان و نازایی و یکی از بهترین متخصصان زنان و زایمان در قزوین است که بهترین خدمات بهداشتی، زیبایی و درمانی را به بانوان ارائه می‌دهد و سلامتی و زیبایی را برای زنان به ارمغان می‌آورد.

دکتر هدیه ثقفی
دکتر هدیه ثقفی

جمع بندی

جراحی لاپاراسکوپی یکی از شیوه‌های جراحی کم تهاجمی است که به بررسی اعضای داخلی بدن می‌پردازد و برای حذف توده‌ها و زائده‌های موجود کاربرد دارد. جراحی لاپاراسکوپی دارای کمترین میزان عوارض است و بیمار دوران نقاهت سریع و آسانی را تجربه می‌کند. طبیعتا تخصص و تجربه ی جراح در دریافت نتیجه ی مطلوب بسیار مهم است. دکتر هدیه ثقفی یکی از بهترین متخصصان زنان و زایمان در قزوین است که به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و زیبایی اندام‌های تناسلی می‌پردازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره با شماره‌ ی فوق تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

تماس با پزشک