028-33230360
ایران - قزوین - خیابان فردوسی جنوبی روبروی مجتمع آبادگران - طبقه فوقانی داروخانه صالح
دکتر هدیه ثقفی / جراحی زیبایی واژن / جراحی زیبایی واژن در قزوین
مدت زمان مطالعه ۲۰ دقیقه

جراحی زیبایی واژن در قزوین

جراحی زیبایی واژن در قزوین از جمله اقداماتی است که توسط متخصص زنان و زایمان انجام می شود. عوامل متعددی از جمله سن و تغییرات هورمونی بر ظاهر واژن تاثیر می گذارند. این عمل بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته است و بسیاری از خانم ها این عمل را در انواع مختلف انجام می دهند. در این مقاله در ارتباط با انواع جراحی زیبایی واژن با شما صحبت خواهیم نمود.

جراحی-زیبایی-واژن

جراحی زیبایی واژن چیست؟

جراحی زیبایی واژن در قزوین به بسیاری از زنان که به واسطه دلیل سبک زندگی و عادات غذایی خود در سنین بالای 30 سال با مشکلات ظاهری در واژن خود مواجه شده اند توصیه می شود. کاهش میزان هورمون های پروژسترون و استروژن مشکلاتی از قبیل شل شدن واژن و افتادگی آن را ایجاد می کند. دیگر مسئله ناشی از کمبود این هورمون ها ، کم شدن حجم لب های واژن و بخش خارجی ناحیه تناسلی است در پی بروز این مسائل زندگی زناشویی تحت تاثیر قرار گرفته و پس از آن اغلب زنان دچار افسردگی و روان پریشی می شوند. دکتر هدیه ثقفی بهترین جراح لابیاپلاستی در قزوین با ارائه خدمات جراحی زیبایی واژن اطلاعاتی را در رابطه با انواع روش های زیبایی در اختیار شما عزیزان می گذارد

بیشتر بخوانید: هزینه جراحی زیبایی واژن

انواع روش های جراحی زیبایی واژن

امروزه روش های متعددی برای زیبایی ظاهر واژن وجود دارد که به بررسی آن ها می پردازیم:

جراحی واژینوپلاستی

در برخی مواقع با بالا رفتن سن ممکن است بعد از زایمان واژن گشاد شود. در این مواقع با انجام جراحی واژینوپلاستی می توان این مشکل را حل نمود و بافت های واژن را جمع کرد و به حالت اولیه بازگرداند. در جراحی، عضلات کف لگن به هم نزدیک تر می شوند و پوست اضافی و شل برداشته خواهد شد. در نتیجه:

  • دیواره واژن تنگ تر می شود.
  • ظاهر واژن به حالت اولیه خود بر می گردد و همین امر موجب افزایش اعتماد به نفس زنان نیز خواهد شد.
  • لذت رابطه جنسی نیز بیشتر خواهد شد.

جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی، شیوه جراحی است که بر روی لابیا (لوب های اطراف واژن)، به تنهایی و یا همراه با واژینوپلاستی انجام می شود. این جراحی بر روی لابیا ماژور (لوب های بزرگ تر و خارجی) و یا لابیا مینور (لوب های کوچک تر و داخلی) صورت می گیرد. لابیاپلاستی، سایز و شکل لابیا را تغییر می دهد، لابیاها کوچکتر، بزرگتر و قرینه می شوند. جراحی لابیاپلاستی می تواند با حذف بافت  اضافی در این ناحیه تمام این مشکلات را برطرف کند.

پیش از اقدام به جراحی زیبایی واژن برای اصلاح فرم لابیاها باید نکاتی را در نظر بگیرید:

  • اولا رنگ تیره یا وجود چین و چروک در بخش خارجی واژن طبیعی است و به خودارضایی یا تغذیه ربطی ندارد.
  • سایز لب های کوچک یا لابیاها رابطه ای با میل جنسی نداشته و عدم تقارن آنها به صورت جزئی، معمول و طبیعی است.
  • ناحیه تناسلی را با دیگران مقایسه نکنید.
  • بسیاری از خانم ها می پندارند که فرم و شکل ناحیه تناسلی شان غیرعادی است و مبادرت به انجام جراحی زیبایی واژن می کنند در صورتی که این باور اشتباه است.

پرینه پلاستی

برای اصلاح آسیب های حدفاصل مقعد و واژن می توان از پرینه پلاستی بهره گرفت. این آسیب ها یا صدمات بیشتر در اثر زایمان طبیعی، پاره شدن واژن و . . . ناشی می شوند که در پی آن اعمال جنسی و زیبایی واژن زن با مشکل مواجه می شود پرینه پلاستی یکی از انواع روش های جراحی زیبایی واژن است که کاربرد های خاص خود را دارد.

به عبارت دیگر پرینه پلاستی گونه ای از جراحی زیبایی واژن است که موجب جمع شدن واژن و ترمیم و بازسازی آن خواهد شد.

جوانسازی واژن

جوانسازی واژن یکی از جراحی های زیبایی است که امروزه بسیار انجام می شود.واژینوپلاستی جزئی از جراحی های جوانسازی واژن به حساب می آید که میتواند باعث زیبایی واژن شود.

همچنین از لیزر نیز می توان جهت جوانسازی واژن و سایر جراحی های اندام تناسلی زنان استفاده نمود.

انواع عمل های جوانسازی واژن

تجدید پرده بکارت یا ریویرجیناسیون

پرده بکارت بافت نازکی در ورودی واژن است که در اولین دخول پاره خواهد شد.این جراحی به منظور بازگردانی وضعیت پرده بکارت به وضعیت اولیه ی خود صورت میگیرد که به دلیل اهمیت بالایی که باکرگی دارد این نوع جراحی یکی از جراحی های متداولی است که انجام می شود.

نهان سازی کلیتورال

در این جراحی بافت طبیعی کلیتوریس برداشته خواهد شد.

تقویت نقطه G

طبق نظرات کارشناسان دیواره جلوی واژن ناحیه ای بسیار حساس است که تحریک کننده های بنام نقطه G دارد.این نقطه حساسیت بالایی در برابر تحریک جنسی و ارگاسم دارد.در این جراحی با تزریق کلاژن به دیواره جلوی واژن با افزایش نقطه G لذت جنسی را افزایش می دهند.

مزایای جراحی زیبایی واژن

در اثر انجام جراحی زیبایی واژن به جز برطرف نمودن نارسایی های پرینه و شل شدگی و افتادگی واژن برخی دیگر از مشکلات نیز از بین خواهند رفت برخی از مزایای این جراحی به شرح زیر است:

  • روشن شدن پوست ناحیه تناسلی
  • درمان مشکلات بی اختیاری ادرار و یا مدفوع
  • کاهش خشکی واژن و افزایش رطوبت مفید آن در اثر جراحی زیبایی واژن
  • سهولت کلاژن سازی پوست واژن و در نتیجه سفتی پوست و رفع چروک های سطحی موجود
  • جوان شدن ظاهر واژن
  • برطرف نمودن مشکل افتادگی و آویزانی واژن
  • بالا رفتن مقاومت بخش های مختلف ناحیه تناسلی با جراحی زیبایی واژن و واژینوپلاستی
  • رفع ضعف برخی از لابیا های کوچک با کمک اقدامات حجیم سازی

زیبایی واژن با کمک لیزر

این روش یکی از روش های غیرجراحی از دسته روش های جراحی زیبایی واژن است که با کمک لیزر و اشعه های آن می توان به وضعیت مورد نظر دست یافت. یکی از جدید ترین لیزرهای درمانی برای رفع افتادگی و جوانسازی واژن لیزر درمان آتروفی است که می توان پس از یائسگی بخش های تیره و کدر، سوزش، خارش و برخی دیگر از مشکلات ناحیه تناسلی را رفع نمود. از مزایای این روش درمانی برای جراحی زیبایی واژن می توان به مدت زمان کوتاه، درمان سبک و سرپایی، راحتی و بدون درد بودن عمل، عدم خونریزی، بی عارضه بودن و نتایج ایده آل اشاره کرد.

دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان ، زایمان و نازایی و متخصص جراحی های زیبایی واژن در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان می گذارد.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر

  • جوانسازی واژن با لیزر که یکی از روش های جراحی زیبایی واژن است ، دارای مزایای به خصوصی است که برخی از مهم ترین این مزیت ها به شرح زیرند:
  • بهبود وضعیت و زیبایی ظاهری و فرمی واژن در مدت زمان کوتاه .
  • تهاجمی نبودن روش درمان
  • روش جراحی ایمن ، بی خطر و نداشتن عارضه.
  • قابل استفاده در تمامی گروه های سنی
  • درمان قرمزی و سرخی ناحیه واژن
  • تغییر رنگ لابیاها و ناحیه تناسلی و روشن شدن آنها
  • رفع مشکلاتی چون سوزش واژن
  • پایداری نتایج مفید جراحی زیبایی واژن در مدت زمان طولانی
  • قابل به کار گیری برای همه اشخاص حتی بیماران، بدون محدودیت
  • نتایج ایده آل زیبایی و تکمیل درمان
  • تنگ شدن واژن
  • از بین رفتن چین و چروک های غیرعادی
  • ایجاد زیبایی موثر و بهتر شدن وضع سطحی و داخلی دستگاه تناسلی .

در زمان های گذشته به عنوان جراحی زیبایی واژن، تنها جراحی های لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بر روی ناحیه تناسلی انجام می شد و به این ترتیب جراحان و متخصصین این امر توان ایجاد تعادل و زیبایی در بخش تناسلی را داشتند. ولی اخیرا با پیشرفت علم و لیزر درمانی، می توان به شکل راحت و غیرتهاجمی اقدام به زیبایی ناحیه تناسلی نمود که علاوه بر اصلاح عملکرد، روش درمانی درد و ناراحتی به همراه نداشته و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. جوانسازی واژن اثر فوق العاده ای بر زیبایی ناحیه واژن و پرینه گذاشته و نیز سبک زندگی فرد و رابطه زناشویی او را ارتقا می دهد بالا رفتن اعتماد به نفس از دیگر مزایای جراحی زیبایی واژن است.

به منظور اقدام به عمل جوانسازی واژن بانوان می توانند از تجارب یک جراح و متخصص زنان توانمند و حرفه ای بهره بگیرند تا پیش از انجام این نوع جراحی زیبایی واژن، از سلامت خود اطمینان حاصل کنند. در بعضی از بیماران پزشک متخصص با کمک تست پاپ اسمیر و معاینات سطحی در زمینه سلامت واژن اطلاعاتی را کسب می کند سپس در صورت نبود مشکل ، اقدام به جوانسازی واژن می نماید. این تکنیک درمانی و زیبایی به نحو موثری زندگی فرد را بهبود بخشیده و با اثرگذاری بر کیفیت رابطه زناشویی، اعتماد به نفس شخص را تا حد زیادی ارتقا می دهد. این نوع جراحی زیبایی واژن مراحل و ویژگی هایی در بر دارد که لازم است بانوان عزیز اطلاعاتی را در این خصوص کسب نمایند تا بهترین نتایج عمل شامل حالشان شود.

  • انجام معاینه از جانب پزشک برای کسب آگاهی در خصوص سلامت ناحیه تناسلی
  • در صورت برخورد با هرگونه بیمار یا عفونت ، اقدام به درمان و برطرف نمودنشان.
  • تست پاپ اسمیر در صورت نیاز
  • لیزر درمانی یا لیزر تراپی

از مهم ترین مزیت های این عمل ها می توان به بی نیازی از بی حسی یا بی هوشی اشاره کرد چرا که لیزر واژینال دردی به همراه نمی آورد و هیچ گونه ناراحتی برای بیماران تا به حال ایجاد نکرده است . لازم به ذکر است که حتی در حین انجام عمل مسکن و داروهای ضدخونریزی نیز مصرف نمی شوند.

لیزر واژینال

این روش یکی از روش های نوین درمان علایم پیری واژن است به منظور جوانسازی این عضو با کمک لیزر و افزایش کیفیت زندگی این راهکار از جمله مفید ترین شاخه های جراحی زیبایی واژن می باشد.

لیزر واژینال بافت های تخریب شده و فرسایش یافته واژن را ترمیم نموده و مخاط ضعیف آن را بازسازی می کند. این درمان سرپایی بوده و نیازی به بستری شدن بیمار در کلینیک یا بیمارستان نیست. در بسیاری از موارد لازم است جلسات درمانی تا 3 الی 4 جلسه با فواصل زمانی معین انجام شود تا بهترین نتایج خود را نمایان سازند.

برخی از اقدامات و مراقبت های پیش از لیزر واژینال عبارتند از :

  • معاینه از سوی پزشک متخصص زنان
  • درمان عفونت و بیماری های تناسلی در صورت وجود .
  • درمان بیماری های دهانه رحم در صورت وجود .
  • انجام تست پاپ اسمیر
  •  لیزر تراپی

یکی از مزایای این نوع جراحی زیبایی واژن عدم نیاز به بی حسی و بی هوشی به دلیل استفاده از لیزر واژینال است. حتی در زمان عمل نیازی به مسکن و داروهای ضد خونریزی نیست.

یکی از مزایای این نوع جراحی زیبایی واژن عدم نیاز به بی حسی و بی هوشی به دلیل استفاده از لیزر واژینال است. حتی در زمان عمل نیازی به مسکن و داروهای ضد خونریزی نیست.

درمان تیرگی دستگاه تناسلی

از مهم ترین دلایل مراجعه کنندگان برای جراحی زیبایی واژن، رفع تیرگی دستگاه تناسلی است. این عارضه دلایل متفاوتی دارد شستشو با آب و خشک نکردن پوست دلیل اصلی و وراثت، ضخامت ریشه موهای ناحیه تناسلی، اصطکاک بین لباس و پوست یا اصطکاک بین پوست با پوست، عارضه های پوستی، عرق کردن زیاد، تجمع سلول های مرده و . . . دلایل دیگرند. به همین ترتیب روز به روز به تعداد متقاضیان برای درمان تیرگی دستگاه تناسلی افزوده می شود.

خانم دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان و زایمان و نازایی و جراح زیبایی زنان با تجربه گسترده در زمینه جراحی زیبایی واژن ضمن بهره مندی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزری در این خصوص کلیه خدمات زیبایی را به بانوان عزیز ارائه می دهد. اشخاص به دلیل افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت رابطه جنسی خود تمایل زیادی به روشن شدن پوست دستگاه تناسلی دارند روش های درمانی گوناگونی برای این امر وجود دارد . یکی از آنها لیزر است.

لیزر روشن کننده واژن

این نوع لیزر با تکنولوژی پیشرفته خود پوست را چند درجه روشن کرده و هیچ گونه عوارضی در پی ندارد . لیزر های جراحی زیبایی واژن از جمله ایمن ترین و اثربخش ترین ابزارها برای رساندن بیمار به نتیجه دلخواه هستند . علاوه بر روشن کردن پوست ناحیه تناسلی و درمان تیرگی آن می توان از این لیزر ها برای جوانسازی نیز کمک گرفت. لایه های پوستی که در اثر افزایش سن افتاده و چروک می شوند، به کمک اشعه های مخصوص لیزر جوان کننده سفت و با قوام می شوند و  زیبایی از دست رفته پوست دوباره باز می گردد به نحوی که در اولین جلسه درمانی جراحی زیبایی واژن نیز به راحتی می توان تفاوت را احساس کرد .

اثرات لیزر بر باروری

اصولا تنگ کردن واژن و اصلاح بافت های درونی آن با کمک لیزر اثری بر باروری نداشته و روشی ایمن در حیطه جراحی زیبایی واژن می باشد. روش تنگ کردن واژن با لیزر در سال های اخیر ابداع شده است و می توان گفت این کار ازجمله راهکارهای درمانی نوین این حیطه به شمار می آید . لیزرهای تنگ کننده واژن از ایمنی بالایی برخوردار بوده و هیچ نوع عوارضی را ناشی نمی شوند از آنجایی که درمان این تکنیک غیرتهاجمی می باشد، تنها به لایه سطحی کارگر افتاده و مشکلی برای بافت های زیرین ایجاد نمی کند. هنگام استفاده از این تکنیک درمانی در جراحی زیبایی واژن، از ژل بی حسی استفاده شده و در درمان بخش های داخلی بیمار دردی احساس نمی کند. طول درمان و مدت جلسه لیزر تنگ کردن واژن بسیار کوتاه تر از روش های مرسوم است.

رفع گشاد شدگی واژن

بسیاری از افراد می پندارند که گشاد شدگی واژن به علت مقاربت های جنسی متعدد است در حالی که هنوز چنین ادعایی به اثبات نرسیده است چرا که طبیعت هر بخش از بدن و خلقت هر عضو برای کاربری خاصی ساخته شده و تا پایان عمر جوابگوی نیازهای انسان می باشد به عنوان مثال بافت های داخلی واژن دارای الاستیسیته و انعطاف پذیری فوق العاده ای است. از این رو در بررسی های جراحی زیبایی واژن تنها نمی توان رابطه جنسی را دلیل گشادشدگی وازن دانست در این امر موارد دیگری دخیلند که باعث شدن گرفتن چنین عارضه ای می شوند.

دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان ، زایمان و نازایی با سابقه جراحی های زیبایی زنان ، دلایل اصلی گشاد شدگی واژن را در عادات غلط زندگی ، تغذیه نامناسب اکثر زنان در سال های اخیر ، زایمان های متعدد و مراقبت های ناشایست پس از زایمان و عوامل وراثتی می داند.

بعد از زایمان طبیعی

 بعد از زایمان طبیعی فعل و انفعالاتی در بدن و ناحیه تناسلی رخ می دهد که گاه فعالیت جنسی زن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد . مهم ترین این تغییرات گشاد شدن واژن است که مهم ترین عوامل شدت گرفتن این مشکل عبارتند از :

  • بارداری
  • ژنتیک
  • بالا بودن سن
  • کاهش وزن زیاد و چشمگیر

گشاد شدن واژن عوارض دیگر را به همراه می آورد که فرد را نیازمند جراحی زیبایی واژن یا واژینوپلاستی می کند برخی از این عوارض به شرح زیرند:

  • خشکی واژن
  • بی اختیاری مدفوع
  • بی اختیاری ادرار
  • بروز سوزش و خارش ناحیه تناسلی

به منظور رفع افتادگی، و شل شدگی های واژن که با گشاد شدن این بخش مرتبط اند می توان از روش های مختلف جراحی زیبایی واژن استفاده کرد . انواع روش ها برای تنگ کردن واژن موجود است که ایمن ترین و اثربخش ترین روش، همین جراحی هاست که امکان برطرف نمودن عوارض حوزه تناسلی در کوتاه ترین زمان ممکن وجود خواهد داشت.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی واژن

دو روز بعد از جراحی زیبایی واژن از کمپرس یخ استفاده کنید تا درد های ناشی از جراحی و همچنین سوزش آن مقداری کمتر شود .
می توانید با مشورت متخصص از پماد تتراسایکیلین تا دو روز پس از جراحی استفاده کنید.
آنتی بیوتیک ها ی تجویز شده توسط متخصص پس از جراحی لابیاپلاستی باید به طور کامل مصرف شود.
فرد برا ی دو ماه نباید مقاربت جنسی داشته باشد زیرا باعث خونریزی و عفونت می شود.
از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین خودداری کنید.
پس از گذشت یک هفته برای معاینه و روند بهبودی جراحی لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن به متخصص زنان خود مراجعه کنید.

نتیجه جراحی

پیش از انجام جراحی و قبل از هر نوع اقدامی ، پزشک با بیمار صحبت کرده و کلیه نگرانی های مطرح شده را بررسی می کند تا بهترین نتایج برای وی ایجاد شود ؛ طی جلسات مشاوره مشکلاتی فرد با فرم و یا رنگ ناحیه تناسلی خود دارد ارائه شده و پزشک متخصص زنان با توجه به نیاز هر بیمار ماسب ترین روش ها را اتخاذ می کند . پس از جراحی و رفع ایرادات موجود ، نتایج مطلوب و منحصر به فردی ایجاد می گردد .

نتایج جراحی زیبایی واژن عبارتند از : سفید شدن واژن ، زیبایی لایبا ها و در صورت نیاز تغییر سایزشان ، رفع افتادگی دستگاه تناسلی خارجی ، بهبود ظاهر کلی ، رفع چین و چروک ها و درمان شل شدگی واژن و . . . برای هریک از موارد لازم است تدابیر جداگانه ای از میان تکنیک های مختلف جراحی زیبایی واژن گزینش شود . ابزارآلات این عمل ها با هم متفاوت بوده و در موارد حاد لازم است اقدامات جراحی طی 2 الی 3 جلسه برگزار شود . در هر حال پس از طی دوره بهبودی وضعیت بیمار ارتقای قابل توجهی یافته و زیبایی های نهان او دوچندان می شود ؛ جراحی زیبایی واژن اعتماد  به نفس افراد را تا حد زیادی بهبود می بخشد و موجب تداوم روابط خواهد شد بهبودی روابط جنسی ارزش زندگی زناشویی را تا حد بسیار زیادی ارتقا داده که این روش های درمانی بر این امر موثرند. 

افراد-ممنوعه-جراحی-زیبایی-واژن

چه افرادی نباید جراحی زیبایی واژن انجام دهند؟

همه ی بانوان می توانند جراحی زیبایی واژن را انجام دهند اما در مواقع خاص مثلاً در صورت مبتلا شدن به بیماری خاص و یا سیستمیک نباید جراحی زیبایی واژن را انجام دهند .

نکات مهم در جراحی زیبایی واژن
  1. بانوان باید تست هایی که پزشک تجویز می کند را انجام دهند مانند تست سرطان واژن ، تست های عفونت واژن ، تست پاپ اسمیر
  2. بهداشت فردی از دیگر مواردی است که حتماً قبل از جراحی باید رعایت شود و توصیه می شود قبل از جراحی زیبایی واژن حمام کنید.
ماندگاری جراحی زیبایی واژن

خوشبختانه با توجه به نوع جراحی واژن که امروزه انجام می شود ماندگاری جراحی بسیار مناسب و طولانی مدت است و بعد از جراحی شما می توانید به خوبی تغییرات را احساس کنید و به مرور زمان این تغییرات بهتر خواهد بود .

مدت زمان جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن در طی مدت زمان کوتاهی بین 5 تا 15 دقیقه انجام می شود .

توجه کنید

نتایج جراحی زیبایی زنان نتایج بسیار عالی و رضایت بخش است و تغییرات زیادی در واژن مانند سفت شدن و ضخیم شدن بافت ها مشاهده می شود .

مقاربت جنسی بعد از جراحی زیبایی واژن

زمان انجام مقاربت جنسی در افراد مختلف متفاوت است که از 5 روز تا 45 روز می باشد و نیاز است پس از جراحی زیبایی واژن بانوان به خوبی استراحت کنند.

تعداد جلسات جراحی زیبایی واژن

معمولاً تعداد جلساتی که برای جراحی زیبایی واژن انجام می شود بین یک تا سه جلسه است معمولاً بعد از جراحی زیبایی واژن پزشک می تواند بعد از معاینات دقیق تعداد جلسات را به صورت دقیق به شما بگوید .

سوالات متداول جراحی زیبایی واژن

ارتباط جراحی واژن و ارگاسم نرسیدن چیست؟

ارگاسم نرسیدن یکی از مشکلاتی است که امکان دارد بعضی از افراد به آن مبتلا باشند شما عزیزان می توانید با انجام جراحی زیبایی واژن و تزریق چربی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

منظور از جوانسازی واژن چیست؟

جوانسازی واژن در واقع سفید شدن واژن و رفع هر گونه تیرگی هاست و با جراحی پرینورافی و یا تزریق چربی این کار صورت می گیرد و باعث جوانسازی پوست می شود و در صورت هر گونه چین در لابیا برطرف می شود .

جراحی زیبایی واژن تهاجمی است یا غیر تهاجمی ؟

روشی ایمن که هم غیر تهاجمی و هم کم تهاجمی محسوب می شود.

 آیا بعد از جراحی زیبایی واژن می توان تماس جنسی برقرار کرد؟

شما بعد از جراحی زیبایی واژن می توانید به سرعت به فعالیت های خود ادامه دهید اما توصیه می شود تا زمانی که پزشکتان به شما اعلام کرده از تماس جنسی خودداری کنید.

آیا فردی که در دوران شیردهی است می تواند این جراحی زیبایی واژن را انجام دهد؟

بله  و هیچ گونه ممنوعیتی ندارد .

بعد از بارداری چه هنگام می توانیم تنگی واژن انجام دهیم؟

بهتر است بعد از سه ماه تنگی واژن انجام شود .

درمان برای درد به هنگام مقاربت جنسی وجود دارد؟

بله ، امکان دارد درد به علت تنگی دهانه رحم شما باشد که با جراحی واژن این مشکل برطرف می شود و امکان دارد دلایل مختلف دیگری وجود داشته باشد که با انجام لیزر و درمان های دیگر برطرف خواهد شد .

درمان گشادی واژن چیست ؟

گشاد بودن واژن علت های مختلف دارد مانند کاهش وزن ،افزایش سن و یا ارثی بودن آن که می توانید با روش های مختلف مانند تنگ کردن واژن ، لیفت واژن ،لیزر آن را درمان کرد .

از چه سنی می توانیم جراحی زیبایی واژن را انجام دهیم ؟

محدودیتی وجود ندارد و معمولاً از سن 20 سال تا 60 سال این جراحی را انجام می دهند.

 دوام و ماندگاری تنگ کردن واژن چگونه است؟

به عوامل مختلف مانند رابطه جنسی و تعداد دفعات رابطه جنسی بستگی دارد و معمولاً تا 2 سال یا حتی بیشتر دوام دارد.

تورم بعد از لابیاپلاستی تا چه زمانی  طول می کشد؟

تورم و خارش ممکن است در طول دوران بهبودی افراد احساس شود. به طور کلی، تورم بعد از عمل در 2-3 روز  اول بعد از جراحی به اوج می رسد و در طی هفته های بعدی به تدریج فروکش می کند. خارش بعد از لابیاپلاستی در هفته اول شایع است اما نگران نباشید تمام  این عوارض گذرا است.

مهم است که جراح خود را هنگام خارش بیش از حد ناحیه تناسلی در جریان بگذارید، زیرا خارش بیش از حد می تواند نشانه عفونت مخمر یا باکتریایی باشد، یا خارش می تواند نشانه ی یک واکنش آلرژیک به یک دارو باشد. پس از یک هفته تورم، درد اولیه بعد از عمل و خارش باید به طرز چشمگیری کاهش یابد.

چه زمانی بعد از زایمان،عمل لابیاپلاستی امکان پذیر است ؟

عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان امکان پذیر است، اما اینکه چه مدت بعد از زایمان می توانید این عمل زیبایی را انجام دهید حائز اهمیت است. مادران عزیز می توانند بین  دو تا سه ماه بعد از زایمان عمل لابیاپلاستی را انجام دهند. خیلی از مراجعین  این درخواست را دارند که در حین زایمان عمل لایباپلاستی برای آن ها انجام  شود. اما این امر شدنی نیست دلیل آن هم در این است که  ناحیه ژنیتالیا بسیار پرخون است و اگر عمل لابیاپلاستی  همزمان با زایمان انجام شود ممکن است ، فرد دچار خونریزس شدیدی شود.

روند انجام فعالیت فیزیکی بعد از لابیاپلاستی باید به چه صورت باشد؟

بهتر است که هر گونه فعالیت فیزیکی همچون ورزش ، بعد از گذشت 4 تا 6 هفته بعد از جراحی لابیاپلاستی به تاخیر انداخته شود. دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان در زنجان و قزوین  تمام توصیه های لازم را به مراجعین خود می دهند تا  افراد بتوانند بهترین نتیجه را از جراحی داشته باشند.

پرینورافی

پرینورافی، روشی است که برای تنگ کردن واژن و همچنین پیشگیری از افتادگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر واژن بیش از حد تنگ شود، عمل دخول به سختی انجام خواهد شد.

تقویت نقطه G

طبق نظرات کارشناسان دیواره جلوی واژن ناحیه ای بسیار حساس است که تحریک کننده های بنام نقطه G دارد.این نقطه حساسیت بالایی در برابر تحریک جنسی و ارگاسم دارد.در این جراحی با تزریق کلاژن به دیواره جلوی واژن با افزایش نقطه G لذت جنسی را افزایش می دهند.

نتیجه گیری

این نوع جراحی ها بسیار حساس هستند و نیاز است که توسط پزشک متخصص زنان و زایمان صورت پذیرد. به همین منظور توصیه می شود در انتخاب پزشک متخصص زنان دقت نمایید و قبل از گرفتن تصمیم در این خصوص با پزشک مشاوره ای داشته باشید و در ارتباط با این جراحی و نحوه انجام آن با وی صحبت نمایید.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 11 =

تماس با پزشک