ویروس HPV

زگیل تناسلی یک ویروس تناسلی به نام HPV است که امروزه مشخص شده است متاسفانه این بیماری درمان دارویی ندارد و بهتر است بدانید که سیستم ایمنی بدن 70 تا 80 درصد موارد با کمک داروهایی که سیستم ایمنی بدن ایجاد می کنند می توانند این بیماری را در دراز مدت از بین ببرند و فردی که دارای رابطه ی جنسی متعدد بوده احتمال این که به این ویروس مبتلا شود بیش از دیگر افراد است  .

دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان و زایمان و زیبایی می باشد شما عزیزان می توانید جهت هر گونه مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید .تلفن: 028.33230360

واکسن HPV

وقتی صحبت از واکسن HPV می کنیم در واقع اشاره به بیماری های منتقل کننده می کنیم که این مساله مدنظر ماست .این واکسن باید به صورت یک ماه ، سه ماه و شش ماه زده شود.

واکسن HPV  برای چه افرادی مناسب است ؟

مناسب برای دختر خانم های زیر 18 سال و کسانی که ازدواج نکرده اند زیرا بعد از تماس و آلوده شدن این واکسن دیگر فایده ای ندارد ،این واکسن برای آقایان فایده ای ندارد .

تزریق واکسن بسیار راحت است و در عضله بازو انجام می گیرد سه نوبت باید تزریق صورت بگیرد اولین واکسن روز اول زده می شود دومین واکسن دو ماه بعد ،تزریق می شود و آخرین واکسن بعد از شش ماه انجام می شود به صورت مجموع سه نوبت واکسن زده می شود و تا حدود 95 درصد از ابتلا به سرطان جلوگیری می شود .

به طور کلی آلودگی به این ویروس باعث می شود که طیف از بیماری های مختلف پوستی و مخاطی در بدن انسان ایجاد شود متاسفانه وقتی ویروس داخل سلول می شود شروع به تکثیر می کند و در بدن انسان طیفی از تومورهای خوش خیم تا بدخیم را می تواند در بر بگیرد .

ویروس HPV چیست ؟

بسیاری از خانم ها از مشکلات و بیماری های موجود در ناحیه تناسلی رنج می برند ، این دسته از بیماری ها به راحتی توسط متخص زنان و زایمان قزوین قابل تشخیص خواهد بود و درمان های لازم توسط او انجام می پذیرد.

یکی از بیماری های تناسلی HPV است که با تضعیف سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا را دچار التهاب و درد می نماید .

بیماری   HPV یا HUMAN PAPILLOMA VIRUS   یا ویروس پاپیلومای انسانی یک بیماری تناسلی شایع است که فرد مبتلا را دچار بیماری های جدی تری نیز می نماید . راه انتقال این بیماری آمیزش با افراد الوده است و این مساله باعث می شود تا افراد به صورت نا خواسته ناقل این بیماری شوند. رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از رابطه ی جنسی با افراد مشکوک تنها راه گریز از این بیماری است.

زگیل تناسلی

تا کنون حدود ۱۰۰ نوع HPV شناسایی شده است و برخی از انواع HPV مختص ناحیه دستگاه تناسلی است و این بخش را آلوده می کند این بیماری که به نام زگیل تناسلی معروف است به عنوان یک ویروس همیشگی وارد بدن می شود و تا آخر عمر همراه فرد خواهد بود ، البته ممکن است این بیماری فروکش کند و دوباره عود کند .

تشخیص و درمان این بیماری توسط متخصص زنان و زایمان قزوین یک امر ضروری است زیرا این بیماری ممکن است در زمان های طولانی و عدم پیگیری های لازم منجر به سرطان دهانه رحم شوند.

HPV زمینه ساز سرطان

HPV در مراحل پیشرفته موجب بروز سرطان دهانه ی رحم می شود ، در واقع اگر این بیمای به خوبی تشخیص داده نشود و درمان های لازمک صورت نگیرد در نهایت منجر به سرطان رحم خواهد شد ،سرطان رحم که سالانه زنان بسیاری را درگیر خود می سازد قابل پیشگیری بوده و با زیر نظر بودن متخصص زنان و زایمان می توانید مشکلات احتمالی ناشی از آن را درمان نمایید .سرطان رحم بعد از سرطان سینه جزو شایع ترین بیماری ها ست که سالانه زنان بسیاری به آن مبتلا می شوند.

HPV

راه های ابتلا به بیماری HPV

عفونت HPV  یک بیماری مقاربتی است که در مراحل اولیه خفیف وبعد از مدتی می تواند گردن رحم را درگیر سازد ، البته زگیل های تناسلی تقریبا خوش خیم هستند . البته در صورتی که مراقبت های لازم را انجام دهید.

تشخیص HPV

تشخیص زگیل تناسلی با تست HPV انجام می شود ، در موارد مشکوک پزشک به شما توصیه می کند که از تست پاپ اسمیر نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید که رحم شما آسیب دیده یا خیر .

سایر خدمات دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان زایمان عبارتست از :

زایمان سزارین

زایمان طبیعی

ناباروری

کمک به باروری با ivf

تست پاپ اسمیر

با تشکر مدیریت سایت دکتر هدیه ثقفی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی .

یک × پنج =