26 دسامبر

فیبروم های رحمی

علائم فیبروم های رحمی

فیبروم های درون رحم درواقع نوعی تومورخوش خیم هستند که در عضله ی صاف رحم قرار می گیرد، فیبروم ها بی خطر هستند و معمولا به زودی درمان می شوند، فیبروم ها می توانند باعث ایجاد درد و خونریزی در رحم شوند و در موارد وخیم تر بیمار را دچار مشکلات شایعی بنماید.

فیبروم ها در محل های مختلفی از رحم جای می گیرند و امکان تکثیر آنها نیز وجود دارد .

این تومورها معمولا در داخل عضله ی رحم ، مانند یک توده ی برجسته در خارج رحم و یا داخل حفره ی رحم قرار می گیرند.فیبروم در واقع از شایع ترین تومورهای لگنی در زنان است که معمولا ابتلا به آن در زنان بین 25 تا 45 سال دیده می شود.

سرطان رحم

توصیه می شود که با مشاهده ی علائم اولیه و شایع این بیماری به متخصص زنان مراجعه و درمان را آغاز نمایید. درمان این بیماری به صورت طبی و با تجویز دارو های لازم ممکن می باشد، همچنین در صورتی که تومورها تعداد زیادی داشته باشند و یا بیش از اندازه بزرگ شده باشند نیاز به جراحی و برداشتن آنها از داخل رحم وجود دارد.

تشخیص نوع فیبروم و نوع درمان آن با توجه به آزمایشاتی که در سونوگرافی انجام می دهید مشخص می شود.

فیبروم در صورت خفیف بودن با مصرف دارو درمان می شود و در صورتی که تعداد آن زیاد باشد ، جراح با لاپاراسکوپی اقدام به برداشتن آن می کند. اگر چه، علت ابتلای افراد به فیبروم مشخص نیست اما طبق تحقیقات رشد آن با هورمون استروژن ارتباط دارد.

علائم شایع فیبروم های رحمی

عموما

• احساس شدید دردهای لگنی
  • افزایش قابل توجه خونریزی های قاعدگی
  • احساس درد شدید در زمان قاعدگی
  • تکرر ادرار که به علت فشار روی مثانه ایجاد می شود
  • بزرگ شدن شکم
  • کمردرد
  • پا درد
  • درد در حین رابطه جنسی با همسر
  • نازایی

از عوارض شایع فیبروم ها هستند که باید به آنها توجه ویژه ای بنمایید .توجه داشته باشید که رعایت نکات بهداشتی و سلامت جنسی اهمیت ویژه ای در ابتلا و جلوگیری از عود این بیماری دارد .

در صورت تمایل می توانید نظرات و پیشنهادات خود را به ما اعلام نمایید.

با تشکر مدیریت سایت دکتر ثقفی

هشت + پانزده =