21 دسامبر

عفونت واژن

علائم اصلی ابتلا به عفونت واژن

عفونت واژن یکی از بیماری های ناحیه واژن و دهانه ی رحم است که می تواند بر اثر ارتباط جنسی و نیز از طریق ورود میکروب های آلوده به داخل واژن رخ دهد، عفونت ها معمولا با مقدار زیادی خارش و التهاب همراه هستند و بیمار را رنج می دهد، تغییر در ترشح و یا خارش ناحیه تناسلی و یا تساعد بوی نامطبوع از واژن همگی از نشانه های ابتلای فرد به بیماری های عفونی در ناحیه واژن هستند.

عفونت واژن

وجود عفونت در داخل واژن می تواند کاملا نا مشخص و بی نشانه باشد و درست زمانی متوجه آن بشوید که در مرحله ای پیشرفته از بیماری قرار دارید.توصیه می شود تا مدام بهداشت را رعایت نمایید و ارتباط های جنسی خود را کنترل کنید، رعایت بهداشت فردی و جنسی برای افراد توصیه می شود تا از ابتلا به بیماری های عفونی به درون واژن جلوگیری کنند.

علائم وجود عفونت در واژن

معمولا

• وجود ترشحات بد بو
  • احساس سوزش و خارش واژن
  • حساس شدن و خارش پوست ناحیه تناسلی
  • وجود التهاب و ورم در ناحیه تناسلی
  • مشکلات ادراری مثل سوزش هنگام دفع ادرار

بیانگر وجود عفونت در واژن هستند و حتما باید توسط پزشک معاینه و بررسی شوند.

عفونت در موارد شدید تر با

1. احساس درد هنگام نزدیکی
  2. احساس درد شدید زمان پریود
  3. افزایش میزان خونریزی پریود
  4. خونریزی غیرطبیعی در زمان قاعدگی
  5. لکه بینی بعد از نزدیکی

همراه خواهد بود که باید توسط جراح و متخصص زنان و زایمان معاینه شود. تا درمان های لازم برای آن صورت بگیرد.

رعایت بهداشت و شستشوی مرتب واژن می تواند تا حد بسیار زیادی از بیماری ها را درمان نماید، نیاز است تا روزانه واژن به آب نیمه ولرم شستشو داده شود و در صورت امکان از ژل های بهداشتی برای ضدعفونی کردن این ناحیه استفاده شود .

بیماری های مقاربتی زمینه ساز عفونت های واژن هستند از این جهت توصیه می شود که مقاربت های کنترل نشده و مشکوک نداشته باشید.

عفونت ها ممکن است قارچی یا انگلی باشند قارچ ها عموما در بدن وجود دارند و برخی عفونت های وارده به واژن آن هارا برای رشد و تکثیر تحریک می سازند، عواملی مثل عدم رعایت بهداشت، مصرف برخی داروها ، انتقالات جنسی و … می تواند باعث تولید و تکثیر بیش از اندازه ی میکروب ها و باکتری ها و قارچ ها درون واژن شوند.

بهترین کار برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی مراقبت و رعایت اصولی است که پزشک زنان به شما ارائه می دهد .

برای دریافت مشاوره به دکتر هدیه ثقفی مراجعه نمایید .

با تشکر مدیریت سایت دکتر ثقفی

هفده − چهارده =