10 ژانویه

درمان نازایی در قزوین

وجود کودک لذت زندگی هر خانواده ای را به همراه دارد. وقتی در خانواده ای حاملگی رخ نمی دهد، زوج ها دچار نگرانی می شوند. چنانچه مدت زمان بیشتری از عدم حاملگی بگذرد و خانم ها باردار نشوند، باید به متخصص  زنان مراجعه نمایند تا علل را بررسی نمایند.

علت ناباروری در مردان

• ضعیف و مشکل دار بودن اسپرم (مایع منی)
  • وجود التهاب بیضه در مردان که عمل لقاح صورت نمی گیرد.
  • ناتوانی جنسی ضعیف، به علت بیماری های دیابتی، استرس، وضعیت روحی روانی، تنش ها، اضطراب، ناراحتی و …
  • دارای نقص مادرزادی
  • افسردگی (اگرمردان ازافسردگی رنج می برند، قادر به تولید مناسب اسپرم در رابطه جنسی نیستند)
  • اعتیاد مردان به مواد مخدر، دخانیات و یا نوشیدن مشروبات الکلی بیش از حد باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شود (به ویژه در تولید اسپرم)

علت ناباروری در خانم ها

• مشکلات تخمدان خانم ها (یکی از شایع ترین مشکلات در میان خانم ها عدم توانایی تولید تخمک سالم و مناسب برای باروری است که منجر به انباشته شدن تخمک های نابالغ در تخمدان می شود)
  • وجود تومور در تخمدان (خانم ها باید تومور ایجاد شده را در اسرع وقت درمان کنند، تا تومور در بقیه قسمت های رحم گسترش پیدا نکند. همچنین این بیماری بر سلامت خانم ها اثرمنفی می گذارد. اگر تومور بدخیم باشد، درمان مشکل می شود)
  • نقص مادرزادی (اگرهرگونه نقص مادرزادی در رحم یا واژن خانم ها وجود داشته باشد، اغلب با انجام عمل جراحی رفع می شود)
  • انسداد لوله فالوپ (اگر در لوله های فالوپی انسداد وجود داشته باشد، این عارضه مانع رسیدن اسپرم به تخمک می شود. بنابراین حاملگی رخ نخواهد داد و اغلب با جراحی این عارضه را رفع می کنند)
  • افزایش ترشحات هورمونی شیر(اگر افزایش ترشحات هورمونی شیر در خون وجود داشته باشد، از حاملگی جلوگیری می شود)
  • کاهش وزن یا اضافه وزن (افزایش وزن منجر به مشکلات متعددی در بدن خانم ها می شود و در نتیجه منجر به بارداری دشوار می شود، چنانچه خانم ها از لاغری شدید رنج می برند، مانع بروز بارداری به دلیل ضعف بدنی و ناتوانی جسم می شود، بهترین درمان پیروی از یک رژیم غذایی سالم با تجویز پزشک است)
  • وضعیت روحی روانی خانم ها: اگر خانم ها همیشه افکارو تنش داشته باشند ، بر ترشح هورمون های بدن تأثیرمنفی می گذارد و بارداری را به دلیل بی ثباتی به تأخیر می اندازد.
  • شایان ذکر است که بگوییم برای درمان نازایی به زوج ها آزمایشاتی داده می شود تا بهترین راه حل را بررسی کنند.