دکتر هدیه ثقفی / بیماری زنان / درمان زخم دهانه رحم

درمان زخم دهانه رحم

هنگامی که دهانه رحم زخم می شود هر فردی به وحشت می افتد بهتر است نگران نباشید شما می توانید با مراجعه به متخصص زنان این مشکل خود را برطرف کنید معمولاً پزشک با معاینه دهانه رحم شما و تجویز دارو می تواند این مشکل را برطرف و درمان کند .

زخم دهانه رحم چه زمانی اتفاق می افتد ؟

هنگامی زخم ایجاد میشود که سلول های نرم در داخل دهانه رحم به قسمت بیرونی رشد پیدا می کند که با نشان دادن خود به صورت زخم خود را نشان می دهد

علائم زخم دهانه رحم

معمولاً زخم دهانه رحم علامت خاصی ندارد و معمولاً هنگامی که فرد به پزشک مراجعه می کند می تواند این زخم را ببیند .علائم های کلی و احتمالی عبارتست از :

• بین دوره قاعدگی فرد لکه بینی مشاهده می کند
  • ترشحات روشنی که به صورت مخاطی هستند
  • به هنگام رابطه جنسی احساس درد داشتن و یا امکان دارد بعد از رابطه ی جنسی درد احساس شود .
  • احساس درد بعد از آزمایش لگن

وقتی فردی به زخم دهانه رحم دچار می شود خصوصاً اگر باردار باشد خونریزی رحم را در ماه های آخر بارداری خود مشاهده می کند . توجه داشته باشید در صورت هر گونه علائم نمی توان به طور قطعیت گفت که شما زخم دهانه رحم دارید امکان دارد این علائم مرتبط به دیگر بیمار ها باشد که بهتر است برای مطمئن شدن حتماً به پزشک مراجعه کنید .

علت زخم دهانه رحم

همان طور که گفته شد علت زخم دهانه رحم را نمی توان به طور قطعیت بیان کرد حتی طبق اطلاعات بدست آمده نشان داده شده برخی از افراد با زخم دهانه رحم متولد شده اند اما به طور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتنداز :

• به علت نواسانات هورمونی
  • استفاده از قرص های ضد بارداری

تشخیص زخم دهانه رحم

معمولاً پزشک این بیماری را با روش آزمایش پاپ اسمیر و معاینه لگن به خوبی می تواند تشخیص دهد پزشک بعد از بررسی های لازم متوجه خواهد شد که مشکل شما طبیعی است یا نیاز به دیگر آزمایش ها دارد در صورت بررسی بیشتر امکان دارد شما نیاز به کولپوسکوپی یا بیوپسی  داشته باشید .

به طور کلی توجه داشته باشید زخم دهانه رحم جای نگرانی ندارد اما شما بهتر است درمان را جدی بگیرد تا به بیماری های دیگر مانند سرطان دهانه رحم و دیگر بیماری ها دچار نشوید .

چهار × 5 =