دکتر هدیه ثقفی / بیماری زنان / درد های دوران قاعدگی

درد های دوران قاعدگی

دردهای قاعدگی معمولاً از 24 ساعت قبل از شروع دوران قاعدگی شروع می شود و هنگامی که شروع شده به تدریج از درد کاسته می شود بنابراین ماهانه مصرف داروهای مسکن هیچ گونه مشکلی را ایجاد نمی کند .و جالب است در کسانی ما این درد رو بیشتر داریم که تخمک گذاری دارند یعنی سالم تر هستند بنابراین کسانی که درد هنگام قاعدگی دارند باید خیالشان راحت باشد که تخمدان های آن ها عملکرد مناسبی دارد و هر ماه تکلیف خودش را انجام می دهد .

دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان و زایمان و زیبایی می باشد شما عزیزان می توانید جهت هر گونه مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید .تلفن: 028.33230360
ایمیل:mail@drsaghafi.ir
وب سایت:www.drsaghafi.ir

بی نظمی دوران قاعدگی

اگر بیمار به پزشک زنان  مراجعه کرده و پزشک  سلامت بیمار را تایید کرده باشد  دارو توصیه نمی کنیم در غیر این صورت لازم است فرد به پزشک مراجعه کند تا درمان شود نکته ی مهم این است که مغز خانم ها در این دوران بسیار فعال است و بسیاری از محرک های محیطی شامل استرس شدید ، شادی و هیجان زیاد ، مسافرت های طولانی و یا حتی تغییر محیط می تواند سیکل ماهانه رو تغییر دهد .به همین دلیل است که مغز نقش اساسی دارد و در صورت رویداد هر یک موارد ذکر شده، تخمدان نمی تواند کار خود را انجام دهد در این هنگام بی نظمی در قاعدگی روی می دهد .

اولین بار در دوران قاعدگی

نکته ی مهم به مادران این است که زمانی که اولین قاعدگی در دخترشان روی می دهد ( در بلوغ ) تا سیکل موثر در ایجاد قاعدگی رسیده شود و تا زمانی که خانم کامل شود حدود 2 سال طول می کشد بنابراین در بسیاری از دختر خانم ها بی نظمی در سیکل قاعدگی ایجاد می شود که بعضی از این ها با حجم خونریزی زیاد است و برخی با اختلاف 2 الی 3 ماه قاعدگی بعدی روی می دهد بهتر است نگران نباشد تا 2 سال بعد از اولین دوران قاعدگی طبیعی است .

آیا استفاده از قرص برای تنظیم قاعدگی باید زیر نظر پزشک باشد ؟

حتماً اگر بی نظمی جدی است و طولانی مدت است یا اگر فرد چاق است اگر تخمدان های پلی کیستیک باشد که بیشتر با پر مویی و چاقی خودش را نشان دهد حتماً باید به یک متخصص زنان خوب مراجعه کنند اگر پزشک تشخیص داد که بی نظمی از نوعی است که دارو لازم است باید پزشک برای بیمار دارو تجویز کند.

سایر خدمات دکتر هدیه ثقفی :

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر هدیه ثقفی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی .