تبخال تناسلی

بسیاری از بیماران با مراجعه به دکترهدیه ثقفی متخصص زنان و زایمان قزوین از داشتن احساس خارش و سوزش های شدید و طاقت فرسا در ناحیه تناسلی شکایت دارند ، این بیماری که تحت عنوان تبخال تناسلی شناخته می شود به عنوان یک ویروس مقاربتی ممکن است به سرعت بر روی بدن فرد مبتلا شیوع پیدا کند . تبخال تناسلی یک بیماری عفونی است که توسط ویروس هرپس وارد بدن می شود و شیوع می یابد . این بیماری که بیشتر بر اثر ارتباط جنسی با افراد آلوده بروز می کند با احساس سوزش و خارش و شیوع تعداد زیادی جوش های آبکی بسیار ریز همراه است .

دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان و زایمان و زیبایی می باشد شما عزیزان می توانید جهت هر گونه مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید .تلفن: 028.33230360
ایمیل:mail@drsaghafi.ir
وب سایت:www.drsaghafi.ir

علائم و نشانه های تبخال تناسلی

حدود ۲ روز تا ۲ هفته بعد از تماس با فرد آلوده به تبخال فرد مبتلا با احساس درد و سوزش و خارش و قرمزی در ناحیه تناسلی همراه خواهد بود ، سوزش به اندازه ای خواهد بود که دفع ادرار با مشکل مواجه می شود .

البته این مشکل با بروز تاول های پوستی نیز همراه است و به صورت توده های بسیار ریز در ناحیه تناسلی ایجاد می شوند در چنین حالتی بیمار احساس درد می کند و فرد ممکن است مبتلا به تب، درد عضلات و بی حالی شدید گردد. در چنین مرحله دست زدن به جوش های آبکی و خاراندن ناحیه تناسلی باعث تشدید میزان آن و نیز تکثیر ویروس آن خواهد شد .

تبخال تناسلی

اولین باری که دچار تبخال تناسلی می شوید بسیار آزار دهنده خواهد بود و رفته رفته بعد از چند روز تاول ها کنده شده و مایعات سفید رنگی خارج می شود.اما محل تاول ها همچنان دردناک خواهد بود و حدود یک ماه نیاز است تا درمان به صورت کامل انجام شود .

در چنین مرحله ای هرگونه ارتباط جنسی با فرد دیگر ممکن است باعث آلوده شدن وی به این ویروس بشود. از مشخصات این بیماری عود زودهنگام آن است و ممکن است در طول سال تا ۸ بار دوباره عود کند لذا باید در این دوران از مقاربت با افراد مشکوک و آلوده پرهیز شود.

عوامل تشدید کننده ی عود تبخال تناسلی:

• -وارد شدن کوچکترین استرس از قبیل تب
  • – عادت ماهانه خانم ها
  • – استرس های حاد
  • – بالارفتن قند خون
  • – کاهش سیستم ایمنی بدن باعث عود بیشتر و شدیدتر شدن بیماری خواهد شد.

بنابراین سعی کنید تا با رعایت موارد مورد نیاز از استرس و فشارهای روانی برای خود بکاهید . استفاده از پماد آسیکلوویر می تواند بسیاری از التهابات این بیماری را کاهش دهد هرچند که برای درمان اساسی نیاز ایت تا با مراجعه به متخصص زنان و زایمان قزوین از شیوع بیش از اندازه ی این بیماری بکاهید .

تبخال تناسلی و زگیل تناسلی دو بیماری هستند که از طریق تماس جنسی آلوده منتقل می شود و وقتی وارد بدن فرد شد ماندگار است متاسفانه درمان دائمی ندارد هر چند وقت یکبار اوت می کند و بیمار را اذیت می کند .

از کجا بدانیم که دارای تبخال تناسلی هستیم ؟

حتماً شما با تبخال که بر روی لب می زند آشنا هستید که با این نوع تبخال متفاوت است ما به طور کلی دو نوع تبخال داریم یک نوع تبخال که از طریق ارتباط جنسی ایجاد می شود و دیگری تبخالی است که به ارتباط جنسی مرتبط نیست و اغلب دور لب ها ایجاد می شود علت هر دو ویروسی به نام HCV وقتی که وارد بدن می شود مخصوصاً در آلت تناسلی ممکن است به صورت ناگهانی با تب ، لرز ، درد و کوفتگی همزمان با آن تاول های بسیار دردناک در ناحیه ی تناسلی ایجاد می شود و هر زمانی که درد ایجاد می شود باعث می شود فرد را زمین گیر کند و کیفیت زندگی فرد را مختل می کند .در صورت این تاول ها وقتی فرد ارتباط جنسی برقرار کند به شخص سالم منتقل می کند .توصیه می شود در صورت تبخال تناسلی از نزدیکی جنسی خودداری کنید .

توصیه های مهم

• بهداشت جنسی را به خوبی رعایت کنید
  • در معرض این ویروس های مهلک و خطرناک قرار نگیرید
  • در صورتی که مبتلا به تبخال تناسلی هستید حتماً به پزشک مراجعه کنید
  • در صورت مبتلا به تبخال از نزدیکی جنسی خودداری کنید زیرا باعث آلوده شدن فرد مقابل می شوید .

پیشگیری از تبخال تناسلی

• بهترین روش پیشگیری ارتباط جنسی سالم و مطمئن است
  • سعی کنید در صورت هر گونه مشاهده زخم و تاول از ارتباط جنسی خودداری کنید .
  • در صورت مبتلا به تبخال تناسلی از رفتن به محیط های عمومی مانند استخر خودداری کنید
  • در صورتی که عفونت ایجاد شده فعال نیست به هنگام رابطه ی جنسی از کاندوم استفاده کنید
  • در صورتی که خانمی به تبخال تناسلی مبتلا است لازم است برای به دنیا آوردن نوزاد خود از زایمان سزارین استفاده کند .

سایر خدمات دکتر هدیه ثقفی :

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر هدیه ثقفی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی .